Még nem regisztráltam

REGISZTRÁLOK

Kommunikációs tréning - a közgyűlésen
A téma aktuális, hiszen a közgyűlések idejét éljük. A közgyűlések hangulata, nem csak a napirendi pontok tartalmától, hanem a levezető elnök talpraesettségétől is függ.

A közgyűlés résztvevői egyrészt a tulajdonosok, másrészt a közös képviselő, akik között egyfajta sajátos üzleti kapcsolat van. A viszony ott felhőtlen, ahol partneri viszonyt is kialakít a két fél.

A közgyűlésen a tulajdonosok fogadástól elkezdve, az elhelyezkedésen át, a bemutatkozásig és a közgyűlés levezetéséig jelentősége van a kommunikációnak. A levezető elnök személye nem mindegy, mert rossz választás esetén elszabadulhat a pokol. Az illetőnek alapvető ismeretekkel kell rendelkeznie. Az, aki nem tud megfelelően kommunikálni a közgyűlés résztvevőivel, ott az indulatok is elszabadulhatnak, és a napirendi pontokat kivéve minden egyéb sérelem szóba kerülhet. A levezető elnök, ahogy a nevében is szerepel, levezeti a közgyűlést, a meghirdetett napirendi pontoknak megfelelően.

A közös képviselőnek fel kell készülni a társasház múltjából, jelenéből és jövőjéről is kell lennie javaslatának. Tájékoztatója elmondása alatt a kommunikációs technikák alkalmazásával éreztetnie kell a közgyűlés résztvevőivel, hogy hozzájuk szól.

A tulajdonos vérmérsékletétől is függ, hogy milyen hangnemben szólal fel. A közgyűlésen nincs helye a személyeskedésnek, a trágár hangnemnek. A levezető elnök feladata a közgyűlés folyamán a témánál tartás, azaz például a 2007. évi költségvetés megvitatásánál, ne kerüljön szóba az, hogy esetleg a Juliska néni eteti a galambokat, és azok zavarják az alatta a lakót, mert oda pottyint a jóllakott szárnyas. A határozathozatalnál kerülni kell a félreérthető megfogalmazást.

A közgyűlések mindig a társasház jövőjét befolyásolják, ezért megfelelő felelősségteljes tulajdonosi szemlélettel és lelkiismeretes szakértelemmel rendelkező kezelői hozzáállással
mindkét fél sikerélményekkel és jó hangulatban búcsúzhat el a szavazások végeztével.

Kim