Még nem regisztráltam

REGISZTRÁLOK

Az üzleti partner valódisága

Kérdésként egyre gyakrabban merül fel az érintettek körében, hogy az üzleti partner valós-e.

A számlabefogadóknak elméletileg tudniuk kellene, hogy a számla kibocsátója valóban létező vállalkozás-e, de ez nem is olyan könnyű feladat. Amikor valaki megrendel egy szolgáltatást, vagy megvásárol, egy terméket logikusan feltételezi, hogy valós vállalkozással került üzleti kapcsolatba. Nem is gondol arra, hogy esetleg nem létező cégtől vásárolt, legfeljebb akkor lesz számára ez világos, ha problémája lesz a termékkel, és nem lesz kinél reklamálni, és nincs, aki teljesítse a garanciális feltételeket. A márkaboltok szerepe itt erősödik, illetve a már márkanévvel vagy ismertséggel rendelkező cégek előnye ismeretlen társaikkal szemben.
A hatóságok egyre több segítséget nyújtanak adóalanyaik részére, így az üzleti partner adatainak valódiáságára vonatkozóan is. Tanácsot és útmutatást nyújtanak, ezzel is elősegítve a legális működés előnybe …

Forrás: NAV Dél-alföldi Regionális Adófőigazgatósága