Még nem regisztráltam

REGISZTRÁLOK

A fogyasztó védelmében
Az ünnepek utáni időszakban mindig megnövekszik a fogyasztói panasz és kifogás, de nem minden esetben jogosak az észrevételek.
A vásárlók gyakran nincsenek tisztában a jogaikkal és a lehetőségeikkel, emiatt gyakran megtartják a hibás terméket, holott sok esetben jogosultak lennének annak cseréjét kérni. Ünnepek idején általában az ajándékok milyenségével, méretével vagy minőségével szemben merül fel kifogás. Az ajándékot szépen becsomagolva, árának megjelölése nélkül illik átadni a megajándékozottnak, ezért blokk nélkül, csak a jótállási jegyet mellékelve kapja azt meg. Ám nem árt tudni, hogy ilyenkor is van megoldás. A jótállási kötelezettség alá eső terméknél - ha az illető birtokában van a jótállási jegy, a blokk viszont nincs a 151/2003. (IX. 22.) Korm.-rendelet 4. § (1) bekezdése értelmében a jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Ez esetben tehát a számla bemutatását nem követelheti a kereskedő. A 2. § (1) bekezdése szerint a rendelet mellékletében felsorolt termékek vonatkozásában a jótállás időtartama egy év. A jótállási kezdete...